jag älskar att sova

Jag snodde en lista från våran bandvän, som jag tänkte fylla i.
Sedan är det din tur, Lilla Björn, och hör sen!
Det är en lista om året som gått.

 Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag kände att jag visste vad jag gjorde, även om jag inte visste varför.
Vilka länder besökte du?
Danmark några gånger
Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Åldern inne för Bättre än igår.
De stunder från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Nattbaden på Almenäs, lite av varje festival (förutom way out west, jag hatar way out west), barfotapromenaden genom Göteborg och diverse galenskaper i Skåne.
Vad var din största framgång 2008?
Jag fick bra betyg i balett och insåg att jag skulle vara i Borås trots allt.
Största misstaget?
Felformuleringar som avslöjar hur dum jag är, innerst inne.
Var spenderade du mest pengar?
ICA och ICAs Rädda Barnenbössor.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Gamla vänner, nya vänner, sommaren (faktiskt, jag erkänner, för en gångs skull) och inre framsteg
Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
De där felformuleringarna och när mitt lag förlorade basketmatchen på idrotten i Lund.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
The Whitest Boy Alive - Burning
Babyshambles - I wish
Ethel Merman - Gee, but it's good to be here
och nattlåten jag själv skrev med hjälp av fina två.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare första halvan, men det åtgärdade jag. Överlag helt klart gladare!
Vad önskar du att du gjort mer?
Sovit ordentligt.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Skräpat och surat utan anledning. Och jobbat.
Något du önskade dig och fick?
De där nattbaden tror jag.
Något du önskade dig men inte fick?
Andrum. 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, lite självförtroende.
Vem saknade du?
Mig själv, mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0