popkatts säregna julafton - UNCUT

jag vaknar bakfull och tänkte ta på mig samma kläder som jag hade dagen innan, och tittar därför på golvet. nähe. va? vart är dem i så fall? golvet är min förvaringsplats nummer ett, och där ligger bara en ukulele och BHn från igår. okej.. öh. jag letar och letar, men finner inte kläderna. bestämmer mig för att ta på mig något annat så länge, och när jag öppnar garderoben hittar jag gårdagens kläder snyggt ihopvikta i sina högar. helt sjukt. det är alltså sådant jag gör när jag är full och arg, vilket jag hade varit kvällen innan.
intressant.

jag äter frukost, blir tilldelad diverse olika småsysslor i vårt hem av far min, sedan .. öh jag vet inte. det där höll på i ganska många timmar. fastnar lite framför tvn när ronja rövardotter går, skissar lite i ett block på en grej jag tänkt göra väldigt länge och vid två någon gång åker pappa och hämtar farmor. under tiden fixar jag julspelningslista i itunes och lägger i ipoden. jag fick inte ha datorn på under dagen så jag snabbar mig. när farmor kommit dricker vi glögg och ser lite jultjafs på tv. fikar även. efter kalle anka somnar jag, halvt med mening. men jag får inte en lugn stund eftersom pappa går och är tomte hos några bekanta och farmor därför pratar sönder mig.

när pappa kommer tillbaka fixas maten, och mängder av tända ljus. jag äter av allt, till och med köttet. tror jag hoppade brysselkålen men shit happens. pappa tycker jag ska ta julsnaps men fy satan vad illa det smakade. aquavit. jävlar. jag hatar sprit. efter detta tar vi det väääldigt lugnt och jag får koncentrera mig för att inte somna igen, jag orkar inte bli väckt. så jag tittat på Dom kallar oss mods i min ipod tills farmor vill se sommarshowsdvdn från Lund. vi ser den och jag börjar sakna folk. plötsligt serveras det mandelmusslor, något jag tror bara våran släkt anammat under just julen och jag är redan proppmätt så jag har lite problem med min. därefter får jag uppdraget att dela ut julklapparna.

med tanke på att det bara var skitsaker som jag hade slängt ihop på indiska häromdagen och skrivit lite olika, till pappa, till farmor, till amanda på dem, var det inte särskilt spännande och det enda som var bra var att jag fick en jädra massa pengar, eftersom jag fick 18-årspresenterna också, så som det alltid blir. allt på en gång. det är ju trots allt bara tio dagar kvar. jag hade för övrigt ångest över hela grejen, att pappa fixat som en dåre inför att farmor skulle komma och det känns konstigt att vi är så få på julafton. jag blir ledsen för att jag inte är i vemdalen som mamma, josse, peder och pontus. är trött och lite nere ganska länge.f armor skulle sovit hos oss men hon orkar inte så pappa beställer taxi åt henne. hon åker, och jag slösurfar på hallgolvet med lap top och rökelse. får vin av pappa och snackar lite med jonas. vi bestämmer oss för att dra hem till mamma och hänga där, eftersom det är tomt.

jag hade 200 gram choklad och var plötsligt igång som fasen, går ner till mamma i rask takt, samtidigt som jag röker, lyssnar på suburban kids with biblical names (vill jag minnas) och smsar med både robin, jonas och timofej. jag spelar lite piano och jonas kommer efter ett tag, med en hel del vin och öl. jag har också vin men orkar inte dricka. vi softar mest i soffan och pratar om oscar, emmabodafestivalen, mcdonalds och annat roligt. jag har fixat på the knife och har en filt över mig, vi har det gött. plötsligt reser jag mig av någon anledning som jag inte minns, och filten flyger. den välter min vinflaska!! det var ju mycket kvar eftersom jag knappt drack något och det kommer alltså rödvin på mattan, (vit, skitstor, fluffig) golvet och värst av allt, SOFFAN.

min mamma har lite storhetsvansinne och köper få, dyra snygga saker så vårat hem ser ut som värsta lyxkåken fast det innehåller typ bara massa sterila tråkiga saker. hur som helst ingår soffan i denna genomtänkta inredning och den är lååång, snygg och jag vågar inte gissa hur mycket den kostar. jag får panik och letar fram salt, för det ska man ta på rödvin. jonas och jag gnuggar in det, och potatismjöl, för det hittar vi på internet att man ska. haha, skadat. inser efter en stund att man kan ta AV fodralet, så det gör vi. jag sköljer det i duschen och nu är klockan kanske 2. robin kommer och vi sätter oss i matsalen istället och lyssnar på musik och tjötar.

jonas drar efter ett tag, och robin börjar leta efter miss liackord på internet som han ber mig spela på pianot och sjunga till. så jag spelar lite, men blir sur när han driver med mig. jag masserar robin utan att, som vanligt, få något tillbaka. det slutar med att vi somnar. nu på morgonen kom vi överens om att jag har ett massagetillfälle tillgodo och robin går hem runt halv elva. jag tittar om kuddfodralet är som det ska, och ja, vinet har gått bort! helt sjukt. jag hade redan föreställt mig ett halvårs husarrest ungefär och lättnaden är enorm. nu sitter jag här och bloggar om skiten av någon anledning. jag känner mig töntig som drack dagen före julafton och som gick och lade mig typ halv fem i natt, men jag är i obalans på alla plan just nu tänkte jag skylla på. tror jag ska ta frukost och städa lite här, det är ölburkar överallt. sedan ska jag gå hem till pappa och duscha.

och under tiden ska jag lyssna på dungen.
imorgon är det premiär och jag är nervös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0