Björni gick hem

Hörde att björni är hemma idag, sjuk och dan. Nedrans va schiligt. Själv dricker jag fortfarande lejonte och snart ska jag iväg till radio sjuhärad med Sara. Vilken Sara får ni gissa själva, det finns ju ungefär lika många som det finns Amandor. Se till att vara frisk inom en jätte    snar framtid björni. Med fyra mellanslag, nu vet du att jag menar allvar. Våga inte vara sjuk på lördag till exempel, då blir Anders ledsen, och en ledsen Anders vet ju ingen hur man hanskas med. För övrigt åkte jag samma buss som EmoVictor idag, det var trevligt.

Kommentarer
Postat av: johannes.

fan, jag som alltid har trott att det har stavats "kiligt". helvete.

2009-02-05 @ 16:09:02
Postat av: cma

det gör det. det är amanda päron som är en jävla fitta bara

2009-02-05 @ 17:00:44
Postat av: Anonym

nu håller du jävligt mycket käften camillis. jag vet att det stavas "kiligt" och jag visste att någon dåre skulle dra upp diskussionen om att jag skrivit fel. men det viktigaste är att björni vet vad jag menar med stavningen. denna stavning genererar nämligen ett helt eget uttal som ni andra tydligen inte alls förstår er på!

2009-02-05 @ 18:24:22
Postat av: johannes.

en dåres försvarstal (inte av august strindberg, utan av johannes ådén bygdell):



jag vet visst hur "schiligt" låter. dessutom är det världens fulaste ord, fulare än rövfitta.

2009-02-05 @ 21:11:37
Postat av: Anonym

det vet jag också. varför bråkar vi när vi vet allt?

2009-02-06 @ 12:03:35
Postat av: Emil

Jag som som icke-boråsare tolkade det som en felstavning för chill/chilla. Men enligt google betyder det tydligen något helt annat. Och det får ju även en helt annan innebörd om hur det känns att vara sjuk.



Morgan Nilsson på Folkmun.se tycker att det stavas skiligt och uttalas schiligt.

2009-02-06 @ 17:04:34
Postat av: Lilla björn

Varför måste det alltid bli så här när det gäller det här ordet?

2009-02-07 @ 09:44:19
URL: http://popdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0