Ali och vi (det rimmar om man uttalar Ali som våran Ali uttalas)

Hej jag tänkte blogga lite. Gillar inte internet så värst mycket och har inte spenderat tid här så mycket de senaste dagarna. Har ju så hiskeligt många andra saker för mig nu förtin. Men popdjur kan jag ju ägna lite tid åt i alla fall, tänkte jag idag. Så, jag kan berätta att idag hade jag min första lektion i Radio & TV-journalistik med Ali. Jag satt med Camilla och vi skulle presentera varandra sade Ali, men presentationsleken gick ut på att man berättade om en vän (som inte var med i klassrummet) för att sedan bli presenterad av sin bänkkamrat (i mitt fall Camilla alltså) genom att denne/denna berättade om ens vän. Mycket underligt. Jag berättade  hur som helst om min barndomsvän Erik som lärt mig allt jag kan om Crash Bandicoot och Star Wars (har glömt allt om Star Wars men är en jävel på det där TV-spelet fortfarande). Camilla berättade om sin kusin Sofie som är bra på svenska och skrattat högt.

Man skulle även berätta om vad som var aktuellt i ens liv.
Aktuellt i mitt liv; skola, snart sista helgen och avslutningsfest med Trollkarlen från OZ och min telefon är på lagning.
Aktuellt i Camillas liv; skola, hon var precis på Gran Canaria, i april ska hon vara bartender på sin fasters 40-årsfest

Sist skulle man berätta om en dold talang man har, Ali utgick från att alla hade en tydligen.
Min "dolda" talang är att jag är löjligt bra på skidåkning och snowboard med för den delen. Kanske inet så bra som ni föreställer er nu, men jag är riktigt nöjd, och det skäms jag inte för. Så det sade jag.

Camillas "dolda" talang är att hon är skitbra på biljard och andra bollsporter. Om nu biljard är en bollsport, det orkade vi aldrig diskutera, även om vi vet att det inte är det frågade vi oss det. Som man gör ibland ,för att fundera lite för att det är så skönt att fundera kring något man egentligen inte behöver bekymra sig över.

I övrigt skrattade Ali en hel del för sig själv, och ser rolig ut när han ska slicka sig på tungan. Resten av dagen minns jag nästan inte, förutom att jag försov mig och gjorde en värdelös teaterredovisning. Men det tänkte jag glömma bort så det var ju dumt att jag kom på det nu. Nu blinkar routern som en galning så jag orkar inte sitta här mer.

Puss och kram.
/ katt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0