DAGEN; skämt? pinsamhet? obildade?

- Amanda, du är inte sugen på att gå och köpa sushi? Jo, det var jag, om jag fick hälften, och det fick jag. Så jag försvann efter att ha skrapat ihop några kronor, och bläddrade slött i en kvällstidning medans den underbart trevliga kvinnan på futo maki fixade ihop allt åt mig. Gick ju rätt fort. När jag hamnade i slutet av alltihop kom ju tv-tablåerna, och en bild från fucking åmål. Biltexten löd ungefär ( med något adjektiv i början jag inte minns och som är oviktigt) "Tonårsfilm i norrlandsmiljö". Vad i helvete. Vem på aftonbladet missade geografilektionerna i mellanstadiet?

Kommentarer
Postat av: emil

jag har hört ett envist rykte om att allt norr om jönköping tillhör norrland.

söder om jkpg skulle, enligt samma källa, visserligen tillhöra danmark, så jag vet inte om det är hundra procent tillförlitligt.

2009-09-09 @ 08:19:13
Postat av: skribenten själv

jag gillar att aftonbladets redaktion sitter huvudsakligen i stockholm, som ligger MER norrut är åmål gör, och stockholmare skulle ju aldrig kalla sig norrlänningar?

2009-09-09 @ 12:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0