kommer inte på någon vidare bra rubrik

hejhej.

idag var jag i skolan (var inte du det, björni? såg inte din jacka i skööpet) och nu är det ju faktiskt rätt bra skottat och plogat i hela stan, inklusive på skolans skolgård. i princip överallt, förutom i trappan mellan den övre idrottshallen och skolbyggnaden. den är näst intill omöjlig att ta sig både upp och ner för och jag skulle vilja påstå att i alla fall 40% av skolans elever passerar denna säkert två gånger dagligen. men ingen verkar ha brytt sig. när jag hade slutat idag mötte jag extravaktisarna, per och han den andra vad han nu heter, och de berättade att de höll på att skotta den stora entrén. de berättade också att de precis blivit tillsagda att nu får de nog ta och skotta den där trappan också, för både estetrektorn, naturrektorn och till och med självaste PAF (skolans högsta höns) hade halkat där. så nu var det minsann dags.

skulle vilja skicka ut en enkät och se hur många elever som trillat där, och hur många gånger.


Kommentarer
Postat av: camlia

jag lyckades klättra upp skit(o)smidigt igår. med vantar i ena handen och en ciggarett i den andra drog jag mig upp med hjälp av stången som jag gränslade. typ. hävde, stånkade, dog, skrattade, halkade

2010-02-09 @ 17:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0