dream/scream of me

på kf. tåget spelas radiohits som mad world i någon slags låtsassynthversion, typ dåligt depeche mode. typ det äckligaste jag hört, men lite komiskt. jag sitter som vanligt kvar här i ca en timma efter att jag gjort det jag ska (den här gången dansat jazz, vad det nu spelar för roll) och bråkar med datorer, tjuvlyssnar på rätt många samtal på andra sidan pelaren och är allmänt väldigt mycket en typisk person som hängt på tåget sedan mellanstadiet och aldrig kan slita sig, sedan försökte göra det och sedan glömde bort det och i princip flyttade in istället. kan för övrigt tala om att det är big al's syster som drillat mig idag, pas de bourréer och armhävningar och herra jumala va. en tjej hade en filatröja på sig, och sög på snöret från luvan. kände mig som en tant i jämförelse med henne, det är ju ilt temat på den här bloggen, eller var väl en gång åtminstone. snart kommer mathilda, då ska vi sitta ner på något dumt ställe där vi fryser om baken, och kedjeröka och prata om vilken tid vi jobbar imorgon och om glasgow som vi bara planerar om varje gång vi ses men aldrig kommer ha råd med. vet precis. lever slentrianliv och tänker inte ens försöka ändra på det nu, främjar det snarare och ser till att göra tråkiga saker som att städa istället för att ringa någon. man kanske märker någon skillnad, på något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0