februari, eller fäbbruoari som det heter på boråsiska

Ja, grattis till stora!
Ska du ha kalas?

Vad har du gjort i helgen medans jag varit i Småland björni?
Själv har en la gått och skadat foten och får krångla med kryckor genom snöslasket. Den har nu antagit en blågrå samt lite rosa nyans och jag tror jag ska besöka en vårdcentral imorgon faktiskt. Jag har även badat skumbad hos min mormor, det var nog sju år sedan sist jag badade badkar över huvud taget. Sedan lät jag henne föna och locka mitt hår, hon ville så gärna fixa till det. Blev inte jättefint, men hon tyckte det var så kul. Min mormor är gammal hårfrisörska och på hennes finska brytning uttalas vårat namn "Ammaaaanta". Tänk att under det tredje A:t (alltså det som blir cirka fyra stycken för henne) hinner hennes tonläge sänkas med säkert en hel oktav. Om man nu kan säga så. Klart som fan att man kan. Nu har jag hållt i en teatergrupp jag inte riktigt känner i fem timmar också, de löd ändå ganska bra.

Solen har inte gått ner och klockan är snart halv fem. Känns om lite vår ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0