grötregn

En gång, när jag var unegfär nio år skulle jag gissa, bodde jag på ett helt annat ställe än där jag bor nu (si sådär fyra lägenheter sedan?) och då åt jag gröt en kväll. Jag satt på kortsidan av matbordet, och mitt emot mig satt ingen mindre än köksfönstret itself. Förkyld var jag också, och skrattade ganska mycket, ingen kontroll på mig själv hade jag. Plötsligt, mitt i ett skratt, med gröt i munnen, nyser jag och gröten flyger i hela köket. Det stackars fönstret, min syster, kylskåpet, golvet, bordet och säkert något mer, skvättes ner med gröt. Sedan skrattade jag vidare. Matbordet vi hade då var en lägre version av ett slags barbord, och nu har min pappa köpt ett likadant till vårat nuvarande kök. Tråkigt om jag skulle nysa gröten jag ska äta vid det nu, eftersom en väldigt fin tavla skulle förstöras, men det är nästan så jag önskar att det hände igen.


Kommentarer
Postat av: L

hahah

2009-01-13 @ 21:38:44
URL: http://piks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0