shalala

Idag är katt hemma. Den här gången är det faktiskt en dålig katt som är hemma, inte bara en trött katt utan lust att gå till skolan. Jag äter rostad macka (varken marmelad eller groddar har jag på, bara smör) och dricker Pucko. Jag äter även god fjällfil och efter frukostkalasandet tänkte jag ta en avocado. Vad heter avocado i plural? Avocados, avokadon eller avocador? Skulle gissa på avocados, lite engelskt så där. Jag tittar även på nyheterna och när Barack Obama dansar, vilket han gör rätt fint måste jag säga. Vad jag mer lägger märke till är att alla andra som är där i Washington D.C. som tar kort på honom, gör det med iPhones. Vilken iFeber. Men jag är ju inte bättre jag som springer omkring med min iPod som om det vore livsnödvändig medicin. Men det kan det ju också vara. Det kan ju vara båda, som lilla björn skulle sagt. HIHI. Det enda som är bra med den här sjukdagen är att jag hinner skriva ikapp min dag bok och läsa läxor. För sådana har jag ibland, och dagboken måste alltid skrivas i, den ligger jag alltid efter med. Nu är det slut på det roliga, ett program om mat i Italiten på tv börjar, då kan jag ju inte sitta här och blogga. Förresten, ja, knyppling är att knyppla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0