har tråkigt

TOPP 6 BÄSTA ABBA-LÅTAR

1. Voulez-Vous
den här har jag haft som favorit sedan barnsben, det där "a-ha" mellan refrängmeningarna är fantastiska inlägg.
2. Waterloo
med den här låten i repertoaren har jag och en viss linnea lyckats vinna i de flesta talangjakter.
3. Honey Honey
så smörig och jobbig att jag hatar att jag älskar den. för jag kan inte låta bli.
4. Lay all your love on me
Tycker inte att det krävs någon vidare motivering. I så fall till varför den inte hamnat på en högre placering, men det har jag tyvär inget svar på
5. Money, Money, Money
gjorde en film med den som introlåt, belv coolt.
6. Gimme, Gimme (a man after midnight)
det är någon grej jag har med upprepning av ord, tror jag.

abba

TOPP 5 LUSTIGA KOMBINATIONER  JAG STÖTT PÅ

1. Avocado-blåbärstvål
Lilla Krogen, Borås
2. Stuvade Makaroner med socker på
Erik Sörgren, före detta kollektivvän, sambo, eller kollektivsambo om det nu finns något som heter så
3. Ullared och Liseberg på samma dag
den rundan drog jag och mamma en gång, när jag var ungefär 10 år
4. Mjölk till Happy Meal
Ja, det finns föräldrar som beställer det till sina stackars barn och det äcklar mig
5. Uggs och danskläder i skolan fast man går journalistik och det är 20 grader utomhus
OBEFOGAT, HYBRIS, FASHIONFITTA osv. nej okej givetvis får man ha det, det framkallar härliga leenden. nej men seriöst. man får ha det. jag tycker bara det ser roligt ut. en intressant grej på tal om detta är att jag pratat med några som är insatta i dans och faktiskt använder de när de dansar, fast det knappt går. men vill man vara fin får man lida pin.






TOPP 4 LÄSKIGA TV-PROGRAMLEDARE

1. Han som en gång hade Amigo
se bilden
2. Han som en gång hade Amigo
se programmet
3. Han som en gång hade Amigo
lyssna på hans röst
4. Peter Jihde
föör snäll

amigo

TOPP 3 FULASTE ORD MAN SÄGER I BORÅS/SJUHÄRADSBYGDEN/VÄSTERGÖTLAND

1. Sytligt
ordet i sig är så fruktansvärt sytligt
2. Sjôven
det finns EN institution som gillar ordet, en enda, och det är tragiskt nog Borås Stadsteater som för några år sedan satte upp nyårsrevyn "Vad sjôven nu då?" (som för övrigt känns som den enda meningen där man kan stoppa in sjôven) och sen dess har jag bara hört folk sucka när folk sagt "vad sjôven nuuuu då?" på skämt. SANT.
3. Tyken
ack så användbart men lite fult och obehagligt ord är det allt


(om man bildgooglar "sjôven" kommer denna bild upp. hade det betytt dansa på svenska hade jag inte haft med det på listan, tror jag inte)
sjôven

TOPP 2 BJÖRNAR

1. Lilla Björn
hon är trevlig, tjusig och vet framför allt vem som är dum
2. Björn Aspling
Den bästa läraren jag haft, någonsin, alla kategorier




TOPP 1 MOLN (ett moln plus ett moln, blir ju ett moln, därför är det ensamt)

1. Cirrusmoln
låter fint, ser fint ut, skvallrar om sol





Och där säger jag tack och hej för mig, hoppas ni har en trrrrrrevlig dag alla bloggläsare, nu ska jag lyssna vidare på Absolute 80's, snyta mig och ta en klementin. PUSS OCH KRAM!!!!


Kommentarer
Postat av: lillabjörni

hahahahaha ååååh.

2009-10-20 @ 13:59:55
Postat av: EMIL

ha, okej. det var roligt, mycket roligt.

cirrus kanske också får stå ensamt eftersom det faktiskt är det enda moln en kan?

2009-10-20 @ 15:01:43
Postat av: Anonym

jag har kunnat fler moln, när jag hade en uppslagsbok för barn, som barn. men jag minns inte vad de heter, bara hur de som har åska i sig ser ut. men det vet väl alla.

2009-10-21 @ 09:41:51
Postat av: Mia

1. Avocado-blåbärstvål luktar så jääävla gott!

2. Ugg & danskläder? Har ej sett. Låter slappt och inte så fashion.

3. Lay all your love on me är den bästa låten

4. Tänkte skriva att jag kan ett till moln. Cumulus. Men jag tror inte det är något såntdär tyyypmoln fattaru? Cumulus. Moln.

fan

2009-10-22 @ 21:04:06
URL: http://kazakstanisbajs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0