Jag spelar vanlig

Jag har insett att jag har blivit så jävla okomlicerad, och kanske borde jag skriva om det på min vanliga kaninblogg, men jag har glömt lösenordet. Mest av allt borde jag skriva om det i min dagbok, men jag orkar inte. För jag skäms ju. Det är som att jag var i minst fem lager förut, men nu när jag bara tre. Får panik när jag tänker på att det kanske är det här som är att bli stor och så, att man inte tänker så mycket mer än på gulliga ljuslyktor och att skaffa barn, men jag vill verkligen inte att det ska vara så, för jag är bara sjutton. Tänker att jag har blivit lite dumglad och att ingenting känns jobbigt längre. Jag är seriös. Det enda som står mellan mig och total lycka är ungefär ingenting och jag har så jävla tråkigt. Hatar ju för fan inte ens mig själv längre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

antar att det här kommer ur att jag blivit precis tvärtom, men det är en ju inte heller nöjd med. ser detta som ett tecken på att vi måste ha lite mer kvalitetstid tillsammans, popdjur emellan. torsdag är våran dag!

2009-09-28 @ 23:29:01
Postat av: Sara

jag håller med dig, fast jag vet inte om det är helt igenom negativt. innan strävade jag efter att se så annorlunda ut som möjligt, nu reflekterar jag inte ens över det, och annorlunda är ju så relativt så det är väl alldeles bra det. sedan orkade jag engagera mig tidigare, för man någonstans kände ett hål, oberoende på vilket sorts hål så gick det ändå att fylla med någon slags politisk inställning eller speciell levnad. Nu har jag antingen blivit helt fullkomlig eller helt ihålig, troligare det sista, och vad orkar man bry sig om då?

apati och likgiltighet är nog det äckligaste som finns, men det är gud så oundvikligt, och det är väl tyvärr där man har hamnat efter år av oroliga nätter och låtsad glädje. orken är borta.

men om det är negativt? kanske är tråk ett bättre än ångest?

2009-10-01 @ 13:22:38
URL: http://hiskeligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0