det här med oss

Emil har frågat varför vi kallar oss popdjur/popkatt. Nu är det ju som så att riktigt som så är det inte. Det är ju bara en av oss som är Popkatt, och den andra är Lilla björn. Tillsammans är vi popdjur. Amanda Pettersson har sedan ganska länge varit Lilla björn (tror det började med att hon och johannes blev lilla respektive stora björn en gång, någonstans) och när vi började blogga fick folk svårare än de redan har (ja, alla vi känner har det) med att komma ihåg vem som är vem och heter vad. Så jag, Amanda Persson, fick heta popkatt, med liten bokstav, eftersom jag aldrig orkar ge mig på det här med versaler på allvar när jag skriver på internet. det här inlägget har till exempel en hög både rätt och felskrivningar vad gäller just versaler. Det var björni som kom på't hur som helst, namnet alltså, och jag tackade inte nej eftersom katter är bra. Hörrni nu blir mitt te kallt, nu får ni gå.

/ POPKATT/amanda persson/amanda 2/amanda, hon som inte är ihop med johannes och inte heller är amanda åkerman/lundamanda/hon med kort hår och någon hårfärg/amanda som går teater och brukar hänga med linnea eller den andra amandan/frugan/strumpan/päschånn/bersån, eller vad tusan ni nu brukar kalla mig. det där sista kom jag visserlign på, ingen har någonsin kallat mig bersån. men det vore roligt om någon gjorde det.


Kommentarer
Postat av: johannes

en kan även kalla dig fashion-pärschånn

2009-05-25 @ 10:31:05
Postat av: emil

jag föredrar alternativ nummer två. alltså amanda persson. kort och gott.

varför göra det svårare, så att säga.



annars kan jag ställa upp på strumpan.

2009-05-25 @ 17:08:13
Postat av: Anonym

jag ångrade mig.

"amanda som går teater och brukar hänga med linnea eller den andra amandan" känns roligare.

2009-05-25 @ 17:09:28
Postat av: camilla

skrev dagbok innan, kunde inte skriva bara amanda för då hade jag ju inte fattat vilken amanda jag menade om tre månader, så därför satt jag och tänkte på hur jag skulle skriva dig, tänkte skriva amanda 2, eller amanda med kort hår, eller amanda med blondt hår, men sen blev det amanda persson.

2009-05-25 @ 20:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0