familjemiddag

ikväll har jag ätit med både syster och far samtidigt, känns som en evighet sedan sist. en rebecka var med också, min systers vän. ett samtal kring en fest där det förekom stölder tog fart. rebecka och min syster hade varit där i helgen och josefine (alltså min syster, men det vet ni ju. (?)) hade blivit av med ett par visserligen gamla, men väldigt dyra skor. det fanns klara misstankar kring vem som stulit de och efter att josefine hade återberättat ungefär hela historien sade pappa "jaha, vad tar vi för lärdom av det här då?" vet inte vad han var ute efter om jag ska vara ärlig, det hon lärde sig var väl att folk snor osv. men han ville nog understryka att hon bör tänka över sitt umgänge och sådant som hon (faktiskt) borde. hennes svar löd "att jag ska ta mina foppatofflor nästa gång jag går på fest". som allt annat jag återberättar verkar det väl halvkul, men hon har ett sätt att få det mesta att låta och därmed bli väldigt, väldigt skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0