självdisciplin

kommer på att det finns så många jag tycker om men att det inte känns som att någon tror på mig när jag säger det, tråkigt. kanske är det för att jag verkar så oseriös. för det vet jag att jag gör, och varför men jag är för mycket fegjävel för att göra något åt det. har kissat orimligt många gånger idag och undrar om jag kommer få en go släng urinvägsinfektion lagom till kulturfestivalen. lär ju inte göra något för att förhindra det, "det är ju vår" och jag går i tunna kläder dag som natt. jaja. allt som får plats på lovets schema är projektarbete än så länge och jag noterar att jag umgåtts med nästan bara mig själv det senaste dygnet, tycker synd om mig själv. inser att det är en felbedömning då jag träffat massa folk ändå, men kanske färre än vanligt, märker hur bortskämd jag är. bestämmer mig för att försöka sitta hemma och göra ingenting under lovet på riktigt och inte bara säga att det varit så. ha riktigt tråkigt. för någon gång måste jag lära mig. jag är fan sämst på att vara ensam, eller jag är snarare så väldigt duktig på att göra saker jämt. inte alls konstigt att jag tappar greppet om det mesta, framför allt är det min tidsuppfattning som havererar. lyssnar på gentle touch och undrar varför gör jag det. nu ska jag koreografera ensam i ett par timmar. kommer inte få något gjort, men kommer kunna skriva lite i loggen. ööööhhhhhhhhhhh.

nu låter det som att jag är bitter, men det är jag inte. det är väl någon slags uppmaning till mig själv att försöka fortsätta vara stolt och glad, för nu gäller det mer än någonsin, känns det som. jag har ändå åstadkommit litegrann det senaste. måste forstätta. fast mest önskar jag att jag kunde ha ett normalt lov, lite stålar och en polare med bil så man kan åka runt och göra ingenting, köpa godis i en kiosk i svenljunga, kasta stenar i kroksjön och sånt där. skulle till och med gjort det ensam om jag hade körkort. ring mig den som förstår att jag är seriös och är intresserad av liknande aktiviteter.



allt jag ville säga var egentligen;
kom på musikalen Dressed up in you på Bäckängs kulturfestival, då blir jag mer glad och stolt.
här är affischen, den ofärdiga versionen men det skiter jag i. har inte den riktiga. det har björni.
och jag har inte ens hört era bandrep än, är spänd och tror att ni kommer vara asbra.
å andra sidan har ni inte sett våra teater och dansrep heller, men vi kommer vara duktiga alla medverkande. gillar oss allihopa så himla mycket. låter som att jag är kär i hela världen, och det är jag nog.
dfh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0